7 Tips om een jubileumevent te organiseren - verschenen in Sterck magazine

Speciaal voor STERCK Magazine schotelde Esther Vandebroek enkele concrete tips voor om een zakelijk jubileum in de kijker te zetten.

 

1. Jubileumjaar

Maak van je jubileum gebruik om een jaar lang allerlei activiteiten te organiseren.  Zo bereik je een erg brede doelgroep en kun je je 20- of 50-jarig bestaan echt in de picture zetten.  Let wel, start zeker op tijd met de voorbereidingen!

2. Vergeet de burgemeester niet

Betrek de burgemeester en/of schepenen!  Dat is een win-winsituatie.  De burgemeester is fier op de bedrijvigheid in zijn of haar gemeente en geniet van exposure terwijl jij de banden met de lokale overheid versterkt.

3. Maak het DNA van je bedrijf zichtbaar

Laat je gasten jouw bedrijf ten volle beleven.  En dat betekent meer dan de huisstijlkleuren gebruiken om je event te kleden. Gebruik je producten als decoratie of integreer ze in de locatie.  Heb je internationale klanten?  Laat dat dan bijvoorbeeld terugkeren in de catering via een wereldkeuken.

4. Koester je bedrijfshistoriek

Een jubileum is een schakelmoment.  Het is het ideale tijdstip om terug te blikken op je mijlpalen en je visie voor de toekomst uit de doeken te doen.  Integreer dat ook in je event.  Bijvoorbeeld met een fototentoonstelling waarbij gasten door de setting moeten lopen.  Bestaat je zaak 100 jaar?  Dan is een jubileumboek met 100 straffe verhalen een erg mooi cadeau om mee te geven.

5. Laat je collega's meedenken

Betrek je medewerkers ruim op voorhand.  Misschien is er wel iemand die fotografeert en sfeerfoto's wil maken tijdens het event?  Of een medewerker die in een band zingt en wil optreden tijdens het personeelsfeest? Op die manier leer je je collega's op een andere manier kennen en versterk je het groepsgevoel.  Uiteraard is een bedrijfsverjaardag ook een uitgelezen moment om je medewerkers te bedanken.  Vier je jubilarissen.  Dat wordt heel erg geapprecieerd.

6. Hou het persoonlijk

Een persoonlijke aanspreking loont.  Dat verhoogt het engagement.  Dankzij digitaal drukwerk kun je gasten persoonlijk aanspreken op de uitnodigingen.  Ook een handgeschreven kaartje achteraf is fijn om te krijgen.  Eventueel met een mooie foto als herinnering.

7. Organiseer ook een jobcafé

Heb je nood aan nieuwe werkkrachten?  Maak dan van het moment gebruik om een jobcafé te organiseren.  Dat kan perfect in de namiddag op de eventlocatie die je 's avonds gebruikt voor je medewerkers of klanten.  In combinatie met een goed persbericht zorgen de media voor extra exposure.